Zalando heeft 11 september zijn nieuwe brand identity gelanceerd met de nieuwe ‘free to be’-campagne. Hierin staan vrijheid en individualiteit centraal.
In de campagne wordt volgens Zalando gebroken met stereotypen en de traditionele gendertyperingen. De campagne, met influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, toont het mode-assortiment en ‘moedigt klanten aan om zich vrij te voelen om zichzelf te zijn’.
'Klanten willen inspireren'
Jacintha de Graaf, Regional Lead Benelux bij Zalando: ‘Met “free to be” zoeken we naar emotionele connectie met onze klanten. Voor deze nieuwe merkstrategie hebben we betekenisvolle en relevante content ontwikkeld die een inclusieve mindset bevordert. Hiermee willen we onze klanten inspireren en Zalando positioneren als een geliefd en relevant merk.’
Jonny Ng, director marketing strategy & campaigns zegt in het persbericht dat de nieuwe positionering vormgeeft aan Zalando’s toekomstige marketingactiviteiten als platform.
De campagne bestaat uit een tv-commercial (vanaf 15 september), print, out-of-home en andere Zalando-kanalen.
Waarom zou je in hemelsnaam een auto in de brand steken in een tv reclame ?.
Zijn er al niet genoeg autobranden die door onverlaten worden aangestoken ? .