Twinkle | Digital Commerce

MediaMarkt en Saturn breiden Duitse b2b-activiteiten uit

2019-09-12
1000562
  • 1:03

De elektronicaketens MediaMarkt en Saturn gaan zich in Duitsland meer richten op de b2b-markt. Zo werken de bedrijven meer samen met zakelijke klanten en breiden ze het assortiment voor die doelgroep uit.

Daarbij mikken de ketens op mkb-bedrijven. Deze kunnen in filialen terecht voor advies en producten. MediaMarktSaturn doet dit al in bijna 200 van zijn filialen. Aan het eind van dit jaar moet dit uitgebreid zijn naar alle 430 winkels in Duitsland.

Uit het persbericht: ‘Particuliere klanten waarderen de service- en adviesexpertise van MediaMarkt en Saturn al lang, in combinatie met het uitgebreide assortiment. Maar mkb-bedrijven die hun vergaderzalen willen uitrusten met moderne videoapparatuur of scholen die nieuwe technologie nodig hebben, hebben behoefte aan nieuwe technologische oplossingen en advies om hen te helpen.’ Het concern heeft de b2b-activiteiten nu uit de testfase gehaald en stelt dit uit te breiden naar een ‘eigen landelijke professionele adviesdienst’.

Nederland

In Nederland is MediaMarkt onlangs ook met een dergelijk concept van start gegaan: MediaMarkt Zakelijk. Dat concept wordt geleidelijk uitgerold en start in zeven winkels. Het concept richt zich op het fysieke kanaal van de shop. Later wordt dit uitgebreid naar een online b2b-kanaal en team.