Twinkle | Digital Commerce

Zalando verkoopt beauty-producten in Nederland

2019-08-15
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Nadat Zalando vorig jaar in thuisland Duitsland begon met het aanbieden van beautyproducten, is Nederland nu ook aan de beurt. Vanaf 28 augustus verkoopt het bedrijf het cosmetica-assortiment op zijn Nederlandse webshop.

Ons land is daarmee de negende markt waar de nummer 3 van de Twinkle100 zijn Beauty-categorie lanceert. Na Oostenrijk, Polen, Zweden, Denemarken, Frankrijk, België, Italië en dus Duitsland. Enkele maanden geleden liet een woordvoerder van Zalando nog weten dat er geen verdere uitbreiding van het aantal landen met het Beauty-segment in de planning stond. Een woordvoerder van het bedrijf laat nu weten. 'Zalando is vanaf oktober 2018 begonnen met de internationale uitbreiding van Beauty en heeft daarbij bewust gekozen voor stapsgewijze aanpak.'

Nederlandse consumenten kunnen straks dus bij de fashionretailer terecht voor 8.500 beautyproducten van merken als Raaw by Trice, Topshop, Hej Organica, NYX en meer. Het betreft een assortiment dat geschikt is voor zowel vrouwen als mannen. Toen Zalando vorig jaar startte met Beauty, was dat assortiment in eerste instantie alleen geschikt voor vrouwen. Later werden daar ook mannenproducten aan toegevoegd.

'Enorme kans'

Het toevoegen van het beauty-segment moet het bedrijf helpen om ‘het startpunt voor fashion in Nederland’ te worden, legt Kenneth Melchior, director Northern Europe bij Zalando uit in het persbericht. ‘De online beauty sector heeft een uitstekende groei in Nederland. Dit biedt een enorme kans voor Zalando om in te spelen op de Nederlandse klantvraag.’