'Entdecke ab sofort Zalando Beauty', valt er sinds kort te lezen op de Duitse webshop van Zalando. De online modewinkel voegt officieel beautyproducten toe aan zijn assortiment. Nederland volgt snel.
Met categorieën als Bath & Body, geuren en haarverzorging betreedt Zalando voor het eerst de beautymarkt. Met zo'n vierduizend producten van merken als James Read, Rodial en L'Oreal biedt het consumenten een breed scala aan verschillende artikelen.
Aankondiging
Zalando gaf eind vorig jaar te kennen in de cosmeticaproducten te stappen. Aan Twinkle meldde een woordvoerder: 'De gedachte is dat klanten een hele look kopen. Dus als je een outfit hebt gekocht, dat je dan aanbevelingen krijgt van nagellak of lippenstift die er goed bij passen.'
Concept Store
In juni wil Zalando een Beauty Concept Store openen in Berlijn. In die winkel wil het bedrijf onder andere events gaan organiseren. De store geldt als 'testomgeving om de beautyklant beter te leren kennen'.
Winstgevend
De nummer 4 van de Twinkle100 was vorig jaar voor het eerst winstgevend buiten zijn thuismarkt, bestaande uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De 'overige' landen in Europa leverde de e-tailer een brutowinst van 21,6 miljoen euro op. Eerder leed Zalando in die regio nog een verlies van 3,3 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Hallo, Beauty': Zalando opent Duitse cosmeticashop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.