Twinkle | Digital Commerce

Online aandeel Jumbo-winkels gemiddeld 7 procent

2019-07-22
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

De online opbrengsten van de Jumbo-winkels die online verkopen neemt toe naar zo’n 7 procent. Bij sommigen is het aandeel 15 tot 20 procent.

Dat vertelt cfo Ton van Veen in gesprek met Distrifood. Eerder noemde Van Veen het bedrijfsmodel van online boodschappen al lastig om winstgevend te maken. Nu zegt hij dat de klant ‘uiteindelijk echt moet gaan betalen voor de dienstverlening.’ Volgens de cfo is met name het bezorgen van de boodschappen een grote kostenpost.

Ondanks die kritiek op het bezorgen van boodschappen ziet Van Veen dus het online aandeel bij de meeste winkels wel toenemen. In het afgelopen halfjaar steeg de vraag naar thuisbezorging in verschillende gebieden harder dan de beschikbare capaciteit.

Onlangs sloot Jumbo nog een nieuwe e-commerce overeenkomst met zijn franchisers over de verdeling van de online omzet en ontwikkeling van e-commerce binnen het concern.