De online winkelen-apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders, zo becijferde marktonderzoeksbureau GfK.
In cijfers uitgedrukt: het gaat om 51 procent, 7.381.000 personen van 13 jaar en ouder.
Onder de online winkelen-apps vallen zowel apps van online-only retailers, kledingwinkels, en bedrijven in de food- en bouwmarktsectoren. GfK meldt dat de stijging ten opzichte van eerdere jaren (vanaf 2016) in elke leeftijdsdoelgroep zichtbaar is. Maar onder mensen in de leeftijdsgroep 35-49 jaar is het hoogste online bereik te zien. Van hen bekijkt gemiddeld 65 procent per maand apps om online te winkelen. Dat zijn meer vrouwen (54 procent) dan mannen (48 procent).
Bol.com grootste app
De grootste apps van de online winkelen-merken op smartphones zijn onder andere bol.com (19 procent), AliExpress (16 procent), Appie van AH (12 procent), Hema (12 procent) en Wish (9 procent).
Het maandbereik van Amazon is 21,9 procent en de retailer staat daarmee op de 49ste plaats in de topvijftig. Ter vergelijking, bol.com staat op de zevende plaats met een bereik van 75,6 procent. GfK noemt het opvallend dat de bezoekfrequentie van AliExpress en Wish met gemiddeld 12 bezoeken per maand hoger ligt dan bij Bol.com met gemiddeld 7 bezoeken per maand.
Het marktonderzoekbureau ziet dat de grootste stijgers ten opzichte van 2018 apps uit de food sector zijn zoals Thuisbezorgd, Picnic, Jumbo en Too Good To Go.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
51 procent Nederlanders kijkt op smartphone op winkel-apps
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.