Twinkle | Digital Commerce

90 procent van Britse webshops binnen 120 dagen over de kop

2019-07-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:11

Negen van de tien e-commerce start-ups in het Verenigd Koninkrijk gaat binnen vier maanden over de kop. Dit blijkt uit onderzoek van Brits marketingbureau MarketingSignals.

Ter vergelijking, 22 procent van de fysieke winkels overleven hun eerst jaar niet, zo blijkt uit het Britse register voor kleine ondernemingen

MarketingSignals deed onder meer onderzoek onder 1.253 eigenaren van start-ups die het niet redden en het kwam ook achter de reden waarom het hen niet lukten. Slechte online marketing performance en online onzichtbaarheid zijn grote veroorzakers.

Onvoldoende investeren in SEA

Een e-commerce bedrijf moet natuurlijk zichtbaar zijn online, als mensen niet weten dat de webshop bestaat, komen ze er niet op de site. Maar vele starters investeren onvoldoende in marketing en SEA. Het is volgens het marketingbureau zaak om dit goed voor elkaar te hebben voordat de webshop wordt gelanceerd.

Het marketingbureau geeft tien redenen voor het falen van e-commerce start-ups:

1. Slechte online marketing (37 procent)
2. Onvoldoende online zichtbaar (35 procent)
3. Onvoldoende of geen markt voor de aangeboden producten of diensten (35 procent)
4. Het geld raakt op (32 procent)
5. Prijs- en kostenkwesties (29 procent)
6. Uit de markt geconcurreerd (23 procent)
7. De dominantie van retailgiganten op de markt (19 procent)
8. Slechte of het ontbreken van goede klantenservice (16 procnet)
9. Matig team (14 procent)
10. verkeerde timing van het aangeboden product (11 procent)