Zalando maakte vandaag bekend dat ruim 100 partners gebruik maken van de logistieke service ‘Zalando Fulfillment Solutions’ (ZFS). De webshop noemt het een ‘mijlpaal.’
De webshop geeft aan dat de samenwerkingen met partners een belangrijk onderdeel van de groeistrategie voor 2023-2024 vormen. Via het partnerprogramma kunnen retailers op het Zalando-platform hun kleding, schoenen en accessoires verkopen. Op dit moment zijn dat 10 procent van alle items, Zalando hoopt dit tegen 2023 op te schroeven naar 40 procent.
Partners kunnen dus ook gebruik maken van de logistieke infrastructuur van Zalando en hun items direct in de magazijnen van de webwinkel plaatsen. Op dit moment wordt elke derde partner bestelling al door ZFS geregeld. Tegen 2023 wil Zalando de verhouding hebben verhoogd tot 70 procent.
Zalando Fulfillment Solutions werd in 2017 gelanceerd. Op dit moment werken 70 merken (waaronder WE Fashion en Bestseller) al actief met ZFS, 40 andere merken staan op het punt ermee te beginnen.
Connected retail model
Een andere manier voor Zalando om met partners in zee te gaan, is via zijn connected retail model. Na Duitse winkels wil Zalando ook Nederlandse aansluiten op zijn platform. In Nederland is Marc O’Polo de eerste Nederlandse winkel die Zalando-orders vanuit winkels gaat verzenden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando verzorgt de logistiek voor meer dan 100 partners
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.