Twinkle | Digital Commerce

Balr: ‘Aan de vooravond van social commerce’

2019-06-26
1000562
  • 1:21

Met de aankondiging van Facebook’s cryptomunt Libra en verkoopopties op social mediakanalen als Instagram en Snapchat, wordt social commerce – het kopen via de socials – steeds serieuzer. Dat is koren op de molen van kledingmerk Balr.

Balr, dat zijn merk vooral via topvoetballers als Cristiano Ronaldo en Neymar onder de man brengt, ziet namelijk veel mogelijkheden binnen social commerce, dat vertelde medeoprichter Juul Manders vandaag tijdens E-commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam. ‘Wij willen zo veel mogelijk op de plek te vinden zijn die andere partijen aanbieden.’

Manders doelt daarbij op verkoop via derden. Balr, dat ruim vijf jaar geleden werd opgericht, verkoopt inmiddels via 110 andere partijen. ‘Denk daarbij aan Amazon, Facebook en Tiktok.’ Vorige week werd nog bekend dat het merk ook via Brandfield verkoopt.

433

Om het merk Balr online te helpen richtte Manders ook digital bureau 433 op. Dit is inmiddels gegroeid tot het grootste online voetbalkanaal ter wereld. Met in totaal ruim 30 miljoen volgers op Instagram. ‘Wij proberen op een subtiele manier het merk over te brengen’, aldus Manders. ‘Klanten zijn bij ons member of the lockerroom, onderdeel van de kleedkamer. Dus wij hebben een hele persoonlijke benadering.’

Overigens schuilt daar ook een gevaar in, stelt Manders. ‘Als je te veel gepersonaliseerd werkt dan kan het fout gaan. Daar moet je een balans in vinden.’ Nieuwe en opkomende technologieën zoals artificial intelligence en voice kunnen daarbij helpen, besluit Manders: ‘Daardoor kunnen we nog meer met onze tijd doen. Met name op het gebied van voice denk ik dat er volgend jaar veel gaat gebeuren.’