Twinkle | Digital Commerce

Discountketen Afound half juni van start

2018-06-01
1000562
  • [nieuws]
  • 1:15

Afound, het nieuwe discountplatform van de Zweedse modeketen H&M, opent 14 juni zowel zijn online markplaats als een vestiging in Stockholm. Twee dagen later komt daar een winkel in Malmö bij.

Het is de bedoeling dat later dit jaar nog eens drie winkels in verschillende Zweedse steden worden geopend. 'Ons team is blij en kijkt ernaar uit om ons concept te introduceren', verklaart managing director Fredrik Svartling in het persbericht. 'We willen het eenvoudig maken voor onze klanten door ons niet anders voor te doen dan we zijn, zowel digitaal als in onze fysieke winkels'. Afound richt zich voornamelijk op lokale merken.

'Ons idee was om een innovatieve marktplaats te creëren met een relevant en geïnspireerd aanbod voor onze klanten. Sommige mensen zullen ons een outlet noemen, maar onze visie is om de consumenten een ervaring van een stijl en koopjesjacht te bieden', vult creatief directeur Mattias Ekberg aan.

Derde nieuwe label

Vorig jaar lanceerde H&M nog Arket, een label dat volgens de retailer 'hoge kwaliteit met een lange levensduur' biedt. Aan het eind van vorig jaar begon H&M met millleniallabel /Nyden. Afound is dus de derde nieuwe titel van H&M in korte tijd. De keten wil daarmee de teleurstellende omzetcijfers van vorig jaar verbeteren. De kledingwinkel behaalde in 2017 een omzet van 22,7 miljard. Dat is een groei van 3 procent ten opzichte van 2016. Toch was H&M niet tevreden over die cijfers., vooral de fysieke winkels stelden teleur.