‘Meer conversie halen vanuit gepersonaliseerde direct mail’, is de belofte van Nic. Oud, gespecialiseerd in direct mailing voor retailers en webshops. Het bedrijf ontwikkelde, samen met Tikkie, een tool voor diens QR-codes in direct mailing.
Daarmee kunnen webwinkeliers eenvoudiger producten aanbieden aan consumenten in de mails, stelt Coert Knijnenberg, directeur e-fulfilment. ‘Op basis van een adreslijst worden er gepersonaliseerde QR-codes gegenereerd met een uniek kenmerk. De QR-codes worden geprint in een papieren mailing die naar de klanten gestuurd wordt. Als de klant de QR-code scant, komt hij op een landingspagina terecht.’ Vervolgen kan de consument hier een product selecteren om aan te schaffen. Via Tikkie wordt de betaling vervolgens afgerond. Volgens Knijnenberg is de betaling daardoor ‘in no time geregeld’.
Meer varianten
Als gevolg daarvan stelt Nic. Oud dat de tool voor een conversie-boost zorgt. Ook omdat er meerdere varianten bestaan binnen de tool. Zo kunnen webwinkels kiezen voor Single Product en Multiple Products. Hierbij kunnen bedrijven logischerwijs kiezen uit één of meerdere producten om aan te bieden in de mailing. Multiple Products is daardoor geschikt om bijvoorbeeld accessoires aan te bieden bij een ander product, het totaalbedrag wordt hierbij automatisch aangepast.
Tikkie lanceerde vorig jaar voor het eerst een toepassing voor webwinkels. Met 'SuperSnelBetalen' kunnen klanten afrekenen vanaf de productpagina, middels een Tikkie-betaalbutton.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tikkie QR nu ook voor direct mailing
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.