Twinkle | Digital Commerce

Westwing: slechte resultaten eerste kwartaal

2019-05-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:17

Online interieurshop Westwing zag in de eerste drie maanden van 2019 een omzetdaling van een miljoen euro. Vooral buiten de thuisregio gaat het minder.

De omzet was in de eerste drie maanden van 2019 61 miljoen euro, in 2018 was dat nog 62 miljoen euro.

De aangepaste brutowinst (Ebitda) was in het eerste kwartaal van 2018 twee miljoen euro, nu laat het bedrijf een verlies van vier miljoen euro zien. De omzetgroei in de DACH-regio was in dat kwartaal elf procent. Buiten de thuisregio gaat het minder. Vooral de Italiaanse markt drukt op de resultaten.

Het aandeel private labels groeide van dertien procent naar 21 procent. De online webshop wil in de toekomst meer nadruk leggen op deze categorie. De zogenaamde GMV-score, die aangeeft hoeveel de totale uitgaven van een klant op het Westwing-platform bedragen, bedraagt ​​318 euro voor het eerste kwartaal, een stijging van vijf procent ten opzichte van vorig jaar.

Wel juiste strategie

Stefan Smalla, oprichter en CEO van Westwing, zegt in het persbericht dat de huidige resultaten geen weerspiegeling zijn van de ambities van het bedrijf voor het volledige jaar. Toch is hij ervan overtuigd dat ze de juiste strategie, het juiste team en de juiste middelen hebben om een ​​winstgevende onderneming te blijven opbouwen. Smalla: ‘Voor de tweede helft van 2019 verwachten we een versnelde groei en verbeterde winstgevendheid met een sterke reeks initiatieven.’

De vooruitzichten voor dit boekjaar zullen worden aangepast. In maart van dit jaar gaf Westwing, de nummer 50 in de Twinkle100, nog aan dat het voor 2019 een zelfde groei zal zien als in 2018.