Twinkle | Digital Commerce

Duits warenhuis werkt nauwer samen met platforms

2019-05-10
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

De Duitse warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof zoekt steeds meer de samenwerking op met platforms. Nu gaat de keten intensiever samenwerken met Amazon en verkoopt het zijn assortiment via Zalando.

De samenwerking met Amazon bestond al sinds 2017. Daardoor konden klanten bij het warenhuis Amazon-bestellingen ophalen in lockers. Nu wordt deze dienst ook uitgebreid naar de servicecentra van de Kaufstad-filialen, waardoor de pakketten op meer manieren bij het warenhuis kunnen worden opgehaald.

Platform Zalando

De samenwerking met Zalando is wel nieuw. Hierbij wordt een deel van het assortiment van Galeria Karstadt Kaufhof verkocht via het platform van de nummer 3 van de Twinkle100. Terwijl het voor Zalando een nieuwe stap is in zijn platform-ambitie. Het bedrijf gaf onlangs aan, net als Amazon en bol.com, voornamelijk een platform voor verkopers te worden. De online kledingwinkel sprak eerder de verwachting uit dat het verkoopaandeel van partners over vier of vijf jaar richting de 40 procent zal groeien. Een verviervoudiging van het huidige aandeel.

De samenwerking van Galeria Karstadt Kaufhof met de platforms begint in eerste instantie op proefbasis in enkele filialen. Vanaf juni gaat de samenwerking in.