Twinkle | Digital Commerce

Start-up Cowboy betreedt Nederlandse markt

2019-04-26
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Cowboy, een Belgische start-up in elektrische fietsen, breidt uit naar drie markten, te verstaan Frankrijk, Duitsland en Nederland. ‘Al een miljoen kilometer gereden met Cowboy.'

Naar eigen zeggen zijn de Cowboy-fietsen ontworpen voor de ‘moderne urban forens’. De start-up werd in 2017 opgericht en heeft inmiddels al tien miljoen euro aan groeigeld opgehaald. ‘We zijn van mening dat onze prijs en positionering het beste voldoen aan de behoeften van onze doelgroep: stadsbewoners die willen ontsnappen aan de beperkingen en stress van het dagelijkse woon-werkverkeer’, aldus mede-oprichter en ceo Adrien Roose.

Connected

De fiets staat in verbinding met de eigen applicatie van Cowboy, waarmee de fiets kan worden bestuurd. Hiermee kan de consument onder meer middels een digitale sleutel de fiets van slot halen. Ook kunnen, via een live dashboard, gegevens worden bijgehouden zoals, snelheid, duur van de rit, afstand en batterijstand. Daarnaast beschikt de app over een eigen navigatiesysteem. Wordt de fiets gestolen? Dan heeft de app een eigen ‘Find My Bike’-functie, die middels GPS de fiets weer terug kan vinden.