Online speciaalbierhandel Beerwulf breidt uit naar vijf nieuwe landen. In Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Portugal en Italië kunnen klanten binnenkort bij de winnaar van de Beste Starter Award terecht.
Dat vertelt marketingdirecteur Marc Scholten in gesprek met RetailTrends. Daarmee verdubbelt de bierzaak het aantal actieve landen. Beerwulf is al actief in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met de uitbreiding volgt Beerwulf ook thuistapsysteem The Sub van investeerder Heineken. The Sub, dat onlangs door Heineken met Beerwulf werd samengevoegd, is al in deze vijf landen actief.
Potentie
In gesprek met Twinkle liet Scholten vorig jaar, voorafgaand aan het CrossBorder Event, nog weten dat Beerwulf van plan was om uit te breiden naar drie markten. ‘We hebben gekeken naar logistiek, de marktpositie in de zin van speciaalbier en de positie van speciaalbier in de totale alcoholconsumptie. Dit hebben we bij elkaar gezet en daar kwam een lijst uit met potentiele markten.’ Mogelijk wil Beerwulf, om de naamsbekendheid te vergoten, opnieuw pop-up winkels openen, net zoals het onlangs in Londen deed.
Beerwulf wist vorige maand tijdens de Shopping Awards de Beste Starters Award te winnen. In het aprilnummer van Twinkle, dat vandaag verschijnt, lees je een uitgebreid interview met medeoprichter Sebastiaan Berkvens.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beerwulf naar vijf nieuwe markten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.