Twinkle | Digital Commerce

BlueGood op zwart na berisping ACM

2019-03-21
19501300
  • [nieuws]
  • 1:30

Het is momenteel niet mogelijk te bestellen op Bluegood.nl. De verkoper van huishoudelijke artikelen werd eerder deze maand op de vingers getikt door de ACM.

De waakhond bracht op 8 maart een bericht naar buiten onder de kop ‘Webwinkels We Love Musthaves en BlueGood moeten hun klanten duidelijker informeren’. De ACM sprak beide bedrijven aan na klachten op ConsuWijzer. Volgens de ACM informeerden ze klanten onjuist of onvolledig over contactgegevens, levertijden en het herroepingsrecht.

Zowel modewebshop We Love Musthaves (‘Your daily dose of fashion inspiration’) als BlueGood paste daarop de informatie op hun sites aan.

Aircoolers

Laatstgenoemde webwinkel kon tijdens de hete laatste zomer niet voldoen aan de vraag naar aircoolers, die vaak te laat werden geleverd. De ACM heeft het bedrijf hierop aangesproken. Consumenten aan wie niet geleverd was, hebben hun geld teruggekregen en het bedrijf heeft de nodige aanpassingen gedaan aan Bluegood.nl.

‘Snelle oplossing’

‘In dit geval kiest de ACM voor het aanspreken van de bedrijven in plaats van een boete vanwege de snelle oplossing van het probleem’, schreef de autoriteit over de cases. ‘Met deze aanpassingen informeren deze webwinkels hun klanten direct beter over hun rechten bij hun online aankopen.’

Speeltoestel King

Mogelijk luidt de naming & shaming het einde in voor BlueGood; de site is sinds kort ‘onder constructie’. Op chat-berichten wordt niet gereageerd en het mobiele nummer op de website is ‘momenteel niet bereikbaar’. Uit het register van de Kamer van Koophandel blijkt dat BlueGood een handelsnaam is van Speeltoestel King, eind 2017 opgericht als eenmanszaak.

Op zustersite Wizzgood.nl is het overigens nog wel mogelijk te bestellen. Daar is geen telefoonnummer op te vinden, maar dat is blijkens een recente Europese verklaring ook niet verplicht.