De online verkopen bij de H&M Group namen afgelopen jaar met 22 procent toe tot ongeveer 30 miljard Zweedse kronen, omgerekend zo’n 2,9 miljard euro.
Daarmee groeit het aandeel online bij de retailer naar 14,5 procent. De groepsomzet bedraagt omgerekend 20 miljard euro. Dat is 5 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst is nu zo’n 12,6 miljard kronen (1,2 miljard euro), 4 miljard minder dan vorig jaar.
'Uitdagend jaar'
Een afname in de winst en een kleine plus in de omzet dus. Ceo Karl-Johan Persson spreekt van een uitdagend jaar voor de retailer. ‘Maar na een moeilijk eerste halfjaar, zijn er tekenen dat de transformatie van het bedrijf effect begint te hebben. Verbeterde collecties leverden een betere full-price verkoop en lagere afprijzingen aan het einde van het jaar.’
Eerder vorig jaar gaf het bedrijf al aan op te willen schieten met het openen van webshops in al zijn actieve markten. Nu is H&M nog in 47 markten actief met een webwinkel. H&M zet in op een jaarlijkse online omzetgroei van minstens 20 procent. In de fysieke winkels ligt die groei de komende drie jaar naar verwachting tussen de 1 en 3 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online aandeel H&M blijft groeien
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.