Uit de vorige jaarcijfers van H&M bleek nog dat de keten veel meer ging investeren in online groei. Die investering betaalt zich langzaam terug. Het afgelopen kwartaal steeg de online omzet bij de groep met 32 procent.
Dat blijkt uit het laatste kwartaalverslag van het bedrijf. Omdat H&M online zo hard groeit, heeft het bedrijf haast om in alle actieve markten ook webshops te openen. Op dit moment is het bedrijf in 47 markten online actief. ‘We zijn bezig om op volle snelheid online wereldwijd uit te rollen’, stelt ceo Karl-Johan Persson. H&M investeert 45 procent van zijn nieuwe investeringen in de online tak.
Overtollige voorraden
De totale kwartaalomzet van de nummer 8 van de nieuwe Twinkle100 nam met 9 procent toe naar omgerekend 6,3 miljard euro. De nettowinst van de kledingverkoper daalde echter ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 19 procent, en komt uit op 299 miljoen euro. De daling van de winst komt vooral door overtollige voorraden en problemen die H&M onderging met de ingebruikname van een nieuwe logistiek systeem.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M zet vaart achter wereldwijde online uitrol
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.