H&M heeft veel vertrouwen in zijn omnichannel businessmodel. De Zweedse modeketen denkt in de komende vier jaar jaarlijks 20 procent meer online omzet te boeken.
In het lopende boekjaar verwacht het bedrijf meer dan 25 procent online omzet te behalen. In de fysieke winkels ligt die groei in de periode 2019 tot en met 2022 naar verwachting tussen de 1 en 3 procent. Dat stelt het bedrijf in een update.
Verder verwacht het bedrijf dat zijn online penetratie over vier jaar zal groeien naar 20 tot 25 procent. In het vorige boekjaar lag dit percentage op 16 procent. In 2012 was dit nog 7 procent.
De omzet bij de fysieke winkels van de H&M groep steeg over de periode 2007 tot en met 2017 met 118 procent. Online lag deze groei bijna zeven maal hoger: 741 procent. Het bedrijf stelt dat nieuwe online initiatieven binnen drie tot twaalf maanden winstgevend zijn.
Online uitrol
Uit jaarcijfers van het vorige boekjaar bleek al dat bij H&M de focus meer kwam te liggen op investeringen binnen zijn online divisie. Juist door de online groei wil H&M zo snel mogelijk zijn webshop wereldwijd uitrollen. Op dit moment is het bedrijf nog in 47 landen online actief. ‘We zijn bezig om op volle snelheid online wereldwijd uit te rollen’, verklaarde ceo Karl-Johan Persson eerder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
H&M verwacht de komende jaren solide online groei
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.