Twinkle | Digital Commerce

Online super Crisp mikt op verswaren

2018-11-14
1074604
  • [nieuws]
  • 1:12

Waar Stockon zich als beleveraar van de voorraadkast en Picnic zich als totaalleverancier van boodschappen positioneert, betreedt nu een nieuwe speler de online markt die de pijlen juist op verswaren richt: Crisp.

Vandaag opent de nieuwe app-only super zijn deuren. Het assortiment van Crisp, dat dit voorjaar drie miljoen euro groeigeld naar zich toetrok, bestaat uit verse kwaliteitsproducten, waaronder groente, vis, fruit en kaas. 'Wij zien dat mensen niet alleen veranderen in hoe ze shoppen, maar ook in wat ze kopen', zegt mede-oprichter Tom Peeters tegen De Telegraaf. 'De bron van voedsel is weer terug in beeld. In 2017 steeg de verkoop van duurzaam voedsel met 25 procent.'

Het bedrijf rekent boven de 75 euro orderwaarde geen bezorgkosten, daaronder geldt een tarief van 2,95 euro. Consumenten die zelf een tijdvak willen kiezen, betalen 3 euro extra. Volgens Peeters is het prijsniveau van de artikelen vergelijkbaar met dat van Albert Heijn.

Levering

Bestellingen worden zes dagen per week de volgende avond tussen 18:00 uur en 22:00 uur geleverd via verschillende bezorgdiensten, die de orders transporteren vanuit een hub in Amsterdam. Leveranciers van verswaren - momenteel 204 - brengen daar hun producten, of laten ze ophalen door de internetsuper. Evenals Picnic werkt Crisp met een wachtlijst: het bedrijf wil bezorging in heel Nederland faciliteren, met uitzondering van de Waddeneilanden.