Een mijlpaal voor online supermarkt Crisp: sinds de oprichting in 2018 wist het bedrijf niet eerder op operationeel niveau winst te maken. Tot deze maand. Crisp draait voor het eerst Ebitda-positief - een lijn die het bedrijf graag wil doorzetten.
Vorig jaar rapporteerde Crisp nog een nettoverlies. Dat verlies werd wel gehalveerd, vooral door strakker op de kosten te letten. Ook voor de cijfers over boekjaar 2025 worden nog geen zwarte cijfers verwacht, daarvoor is het nog te vroeg. Maar in 2026 moet het wél gebeuren: een heel jaar break-even draaien.
Ceo Tom Peeters heeft daar alle vertrouwen in. ‘Eén zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, maar deze maand laat zien dat het kan. Daar bouwen we op door voor 2026. We zetten sinds de start in op de lange termijn en onze business is een reflectie daarvan. Het is geen gemakkelijke markt, maar we hebben een trouwe en groeiende community, die ons steunt in onze missie voor een beter voedselsysteem.’
Volgens Crisp is het dit jaar gelukt om de operationele verliezen tot nul terug te brengen en tegelijkertijd mee te groeien met de markt van online food. Een belangrijke stap daarin is de verhuizing naar een nieuw logistiek onderkomen: CTPark Amsterdam City. Daar kiest het bedrijf bewust voor één centrale locatie, speciaal ontworpen voor efficiënte distributie naar zowel stad als land.
De hypermoderne faciliteit biedt bovendien meer ruimte om te werken aan het concept Vers bereid door Crisp: kant-en-klare maaltijden van eigen makelij. Volgens het bedrijf neemt de vraag hiernaar sterk toe.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Crisp sluit maand voor het eerst positief af, mikt op break-even in 2026