Twinkle | Digital Commerce

Suitsupply test 'click & collect'-paskamer

2018-10-04
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Suitsupply werkt aan een online tool waarmee shoppers voorafgaand aan hun winkelbezoek kledingstukken kunnen selecteren: een personal shopper legt ze dan vast klaar.

De tool, die door oprichter Fokke de Jong wordt aangeduid als 'online paskamer', verkeert in bètafase. In een interview met modevaktitel Drapers vertelt hij onder meer over digitale investeringen van zijn kledingketen. Daarbij is veel aandacht voor omnichannel-geïntegreerde technieken.

Online en online-geassisteerd

Inmiddels bestaat 20 procent van Suitsupply's omzet uit online verkopen. De winkels leveren een aandeel van 70 procent; de overige 10 procent bestaat uit wat De Jong als 'online-geassisteerde verkopen' classificeert, bijvoorbeeld wanneer klanten hun in de webshop geplaatste orders in een winkelvestiging ophalen. Vorig jaar introduceerde het bedrijf zustermerk Suistudio, dat representatieve dameskleding verkoopt.