Twinkle | Digital Commerce

Stockon gestart met verswaren

2018-10-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:51

Stockon levert vanaf nu ook verswaren. Naast houdbare boodschappen kunnen klanten sinds kort verse zuivelproducten als kaas en melk bestellen.

Hoewel het om 'langer houdbare' artikelen gaat, betekent de introductie van de categorie in het assortiment van Stockon de oversteek naar verswaren. Tot dusver profileerde de boodschappendienst uit de stal van PostNL zich als beleveraar van de voorraadkast.

Stockon verkoopt in de nieuwe productcategorie diverse soorten houdbare melk en zuiveldranken, plantaardige zuivelproducten, vla, kwart, yoghurt, toetjes en boter.

'Gezien het feit dat wij rechtstreeks leveren van de producent, zien wij in de praktijk dat de houdbaarheid van de zuivel na levering ruim boven de gemiddelde waarden ligt ten opzichte van andere online boodschappenservices', zegt oprichter Stephan Bosman tegen Twinkle. 'Wij zullen tussen nu en eind van het jaar het aantal SKU’s in zuivel verder uitbreiden. Naast zuivel kijken wij uiteraard ook naar andere repeterende verse producten. Hierover hopen wij binnenkort meer te kunnen vertellen.'

Repeterende boodschappen

'Onze propositie was en is nog steeds het bieden van houdbare, repeterende boodschappen, bijvoorbeeld wasmiddelen of vuilniszakken', aldus een woordvoerder. Daarin verschilt de dienst van concurrent Picnic, dat totaalleverancier op boodschappengebied wil zijn. 'Stockon leert van het gebruik van de klant en kan daarom inschatten hoe vaak consumenten een product bestellen, om de zoveel weken of maanden. We hadden altijd al het idee om gaandeweg wekelijkse boodschappen toe te voegen: door de groeiende vraag is nu het moment gekomen om die in het assortiment te plaatsen. We merken dat de consument er behoefte aan heeft. Maar repeterende boodschappen blijven onze core business.’

Sinds kort adverteert Stockon ook op televisie. ‘De commercials hebben tot nu toe al heel veel opgeleverd, het is ontzettend druk. Er wordt veel besteld, de nieuwe categorie zuivel heeft dan ook een vliegende start gekregen.’

Gewilde items

Of en in welk tempo er nog meer verse boodschappen aan het assortiment worden toegevoegd, is nog niet bekend. 'We breiden langzamerhand uit en kijken waar vraag naar is onder onze klanten. Elke week analyseren we wat er besteld wordt en aan welke producten veel behoefte is, op basis daarvan voegen we die toe. Zo zijn we onlangs gestart met de categorie biologische artikelen.'

Lees ook: 'Stockon verzamelt merkboodschappen bij PostNL' (30-03-'18)