PostNL komt met een fulfilmentoplossing die het webwinkels makkelijker moet maken in te stappen in de digitale verkoop van planten en bloemen. Eind juni gaat online platform Flora@Home van start en neemt aangesloten webwinkels de verpakking en verzending van groen uit handen.
Kwekers ontvangen via Flora@Home rechtstreeks orders die consumenten bij een webshop plaatsen, waarna PostNL zich ontfermt over de bestellingen en ze vanuit Aalsmeer naar binnen- en buitenland verzendt. De vervoerder heeft een speciale verpakking ontwikkeld die bloemen en planten van water voorziet en ze beschermt tijdens transport. Aansluiting bij het platform is gratis voor webwinkeliers.
Markt met groeikansen
Met de instap in online verkoop van bloemen en planten haakt PostNL aan bij een markt die volgens het bedrijf veel potentie in zich heeft. Slechts twee tot vier procent van de 30 tot 35 miljard euro omzet die in Europa op de bloemen- en plantenmarkt verdiend wordt, komt voort uit online kanalen. 'Naar verwachting gaat dit de komende jaren flink stijgen. Op dit moment zijn er nog weinig webwinkels die bloemen en planten aanbieden in combinatie met het bestaande assortiment. Voor webwinkels ligt hier een kans om door het aanbieden van deze sierteelt meer omzet te genereren', aldus PostNL in een persbericht.
Verswaren
Wat betreft het vervoer van verswaren, waarbij snelheid en temperatuur meespelen, kan PostNL bouwen op eigen ervaring. Het bedrijf verkende eerder de markt voor food-bezorging; sinds drie jaar levert PostNL met een speciaal ontwikkelde koelbox boodschappen bij consumenten thuis.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL verbindt webshops met kwekers via online platform
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.