Waar Zalando in het vorige kwartaal nog een verlies van 15 miljoen euro moest slikken, zijn die rode cijfers in het tweede kwartaal weggepoetst. Het online modehuis boekt een winst van 51,8 miljoen euro op een omzet van 1,33 miljard.
Dat blijkt uit het laatste kwartaalverslag van de e-tailer. De behaalde omzet betekent een groei van 20,9 procent op hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dit is in lijn met de jaarlijkse groeiverwachting van Zalando van 20 tot 25 procent.
Record
Of het veel van invloed is geweest op de winstcijfers, vertelt het bericht niet, maar Zalando laat wel weten dat het in het afgelopen kwartaal een recordaantal orders heeft verwerkt. Die orders zijn geplaatst door een recordaantal actieve klanten in één kwartaal. 24,6 miljoen klanten plaatsten in drie maanden tijd één of meerdere bestellingen bij de online modespeler, goed voor een orderaantal van 29 miljoen. 'Dit laat zien dat de motor extreem goed loopt. We zien dat onze klantgerichte focus zijn vruchten afwerpt', laat co-ceo Rubin Ritter weten.
Koers
De huidige nummer 4 van de Twinkle100 behaalt, samen met 1,196 miljard aan opbrengsten in Q1, een halfjaaromzet van 2,526 miljard euro. Daarvan is bijna de helft (1,177 miljard) afkomstig van de DACH-regio - Zalando’s thuismarkt - bestaande uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In 2017 behaalde Zalando nog een omzet van ruim 4,4 miljard euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bestelspurt kleurt winstcijfers Zalando
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.