Twinkle | Digital Commerce

Tumble ’N Dry viert tiende verjaardag met Chinese expansie

2017-08-03
23621328
  • 1:15

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’N Dry krijgt per 1 september een eigen digitale winkel binnen Alibaba’s Tmall Global. China is na België, Duitsland en Scandinavië de vierde internationale markt waar het bedrijf een online verkoopkanaal opent.

‘We zien dit als een enorme kans om de Chinese markt te verkennen’, laat Rachel Gans, e-commerce manager van Tumble ’N Dry, optekenen in een persbericht. ‘Onze stijl en prijs sluiten goed aan bij de Chinese consument. We voelen ons vereerd dat wij ons merk mogen aanbieden op dit platform en het is ook echt een mooi avontuur.’

Springplank

Tumble ’N Dry is niet het eerste kinderkledingmerk dat een samenwerking aangaat met Alibaba. De Chinese website was een aantal jaar geleden ook al een springplank voor Noppies, dat naast positiekleding en kleding voor baby’s ook eigen ontworpen t-shirts, jassen en broeken verkoopt voor kinderen.

Tiende verjaardag

Tumble ’N Dry, dat dit jaar zijn tiende verjaardag viert, werd in 2012 onderdeel van Varova Fashion Group. Het bedrijf heeft zijn kleding inmiddels in warenhuizen en winkels in twintig verschillende landen liggen en verkoopt zelf via genoemde webshops en acht eigen filialen.

Lees ook:
- Tmall Global springplank naar China (27-5-2015)
- Lidl maakt online debuut op Chinese markt (22-5-2017)

Op 6 september vindt in Utrecht het Cross Border e-commerce Event plaats. Op het programma staan presentaties van onder andere Bloomon, Bamigo en Fabian Nijlant over marktplaatsen als Tmall en Amazon.