Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn-klanten testen navigatie-app

2018-08-21
1000562
  • 1:14

Een nieuwe proef op technologisch gebied bij Albert Heijn: de super test in zijn vernieuwde vestiging in Hoofddorp de ‘Vind mijn product’-app.

De mobiele applicatie wijst gebruikers de weg naar artikelen in het schap. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het Interact Retail Indoor navigatiesysteem van Signify. Dat werkt via lampen in de winkel, die unieke codes uitsturen: die worden vervolgens geregistreerd door smartphones en ingezet bij het bepalen van de actuele locatie op een digitale plattegrond.

Kooktips en aanbiedingen

Ook biedt de app de mogelijkheid om een boodschappenlijstje in te voeren; de producten worden vervolgens op nabijheid gesorteerd. ‘Later kunnen we ook op basis van je plek in de winkel tips geven over je avondeten, of je laten zien welke producten die je normaal altijd koopt, in de Bonus zijn’, zegt Steven de Kroes, format developer bij Albert Heijn. ‘De mogelijkheden met deze techniek zijn echt eindeloos.’

Innoveren

Met de innovatie verwacht de Zaanse grootgrutter meer gemak en keuze te bieden bij het boodschappen doen. De supermarkt heeft meerdere pilots op technisch vlak lopen: zo vinden klanten in dezelfde ‘pilotvestiging’ in Hoofddorp een bestelscherm dat Albert Heijn samen met Coca-Cola en Samsung uittest. Op het hoofdkantoor probeert de supermarkt, eveneens in samenwerking met Coca-Cola, slimme deursloten uit; daarnaast wordt met pilotpartner Transavia bekeken of er animo is voor het bestellen van boodschappen vanuit het vliegtuig.