Twinkle | Digital Commerce

Hudson's Bay Company doet dochterformule van de hand

2018-06-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Hudson's Bay Company (HBC), het moederbedrijf van onder meer Hudson's Bay, heeft dochterformule Gilt Groupe verkocht. Het online outletbedrijf Rue La La neemt het platform over.

Zowel Rue La La als Gilt zullen onder de nieuw gecreëerde Rue Gilt Groupe opereren, maar doen dat wel onafhankelijk van elkaar.

Het Canadese HBC nam fashionplatform Gilt Groupe in 2016 voor 214 miljoen euro over. Aan het begin van dit jaar moest topman Jerry Storch het veld ruimen. Zijn opvolger Helena Foulkes besloot dat een verkoop van platform noodzakelijk was. Gilt Groupe was één van de slechtst presterende onderdelen van het al noodlijdende HBC.

'Door deze overname bevindt de Rue Gilt Groupe zich op de eerste rang van groeiende e-commercebedrijven. Onze twee verschillende merken beschikken over grote, zeer betrokken klantenbestanden, geavanceerde technologische functies en mobiel leiderschap', verklaart Rue La La's voorzitter Michael Rubin.

Kwartaalcijfers

In het afgelopen kwartaal steeg het verlies van HBC naar 264 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 221 miljoen euro. Volgens het bedrijf komen de verliescijfers deels door de kosten van het openen van nieuwe winkels in Europa. Hudson's Bay opende vorig jaar zijn eerste warenhuizen in Nederland. De omzet van het moederbedrijf van Hudson's Bay en Saks Fifth Avenue bedraagt ongeveer 2 miljard euro, een stijging van 1 procent.