Twinkle | Digital Commerce

Hollands glorie centraal op CrossBorder Event

2018-06-11
1001563
  • 1:18

Succesvolle Nederlandse e-commerce bedrijven staan centraal tijdens het CrossBorder Event. Hoe scoren zij over de virtuele grenzen? Thema is dan ook: ‘From Holland Going Global’. Voor het eerst wordt tijdens het event een award uitgereikt voor de beste internationale marketingcampagne.

De zesde editie van het CrossBorder Event vindt plaats op donderdagmiddag 6 september, bij boerderij Mereveld in Utrecht. Ervaringsdeskundige sprekers van eigen bodem, waaronder MS Mode’s Jolanda Lamboo, vertellen over hun route naar succes over de grens.

Daarnaast zijn er parallelsessies in drie subthema’s. In goed Nederlands: international branding, global e-commerce en marketplaces. Bij dit laatste subthema gaat het primair over de internationale verkoop via Amazon; hoe pak je dat aan? Hoe werkt het algoritme?
 
Ben van der Burg is opnieuw dagvoorzitter van het event, dat Twinkle organiseert met Dexport en dat traditiegetrouw wordt afgesloten met een barbecue.



CrossBorder Top 30

Om inzicht te krijgen in de snelle internationale groeiers van ons land, maken Dexport en Twinkle op het event de CrossBorder Top 30 bekend. In de lijst zijn Nederlandse e-commerce bedrijven gerangschikt op de ontwikkeling van hun online omzet over de grens. Wie wordt er na GoCustomized en ProFlags de derde lijstaanvoerder?

CrossBorder Award

Op 6 september wordt ook de winnaar van de CrossBorder Award bekend. Gaat het bij de CrossBorder Top 30 om kwantiteit, bij de nieuwe award gaat het om kwaliteit; een jury beoordeelt de binnengekomen e-commerce cases. De inzender van de beste internationale marketingcase wordt op het podium gelauwerd. In aanmerking komen campagnes in één of meerdere andere landen, waarbij minimaal twee marketingmiddelen zijn gebruikt.