Twinkle | Digital Commerce

Winst Coolblue België stijgt harder dan omzet

2018-06-15
1000562
  • [nieuws]
  • 1:33

De omzet van Coolblue België steeg vorig jaar met 27 procent naar 311 miljoen euro. Daarmee stijgt de omzet procentueel gezien minder hard dan de winst: 32 procent.

Dat blijkt uit jaarcijfers van de Belgische tak van Coolblue. Exacte winstcijfers maakt het bedrijf niet bekend.

Continu groeien

De e-tailer benadrukt dat de sterke groeicijfers een direct gevolg zijn van Coolblue's strategie: continu groeien in haar klantproposities. Het bedrijf groeide vorig jaar hard in België. Zo betrad het voor het eerst de Waalse markt, inclusief een Franstalige website en applicatie. Ook is het bedrijf vorig jaar bij onze zuiderburen voor het eerst begonnen met zijn eigen bezorgdienst CoolblueBezorgt. Inmiddels is die dienst gegroeid naar 2 depots in Antwerpen en Gent die 40 bestelwagen en 75 bezorgers voorzien van pakketten.

In totaal bedroeg de omzet van Coolblue vorig jaar bijna 1,2 miljard euro. In Nederland steeg de omzet met 43 procent van 615 naar 884 miljoen euro. In zijn jaarverslag gaf de e-tailer aan dat de omzet in België groeide van 242 naar 309 miljoen euro. Die cijfers zijn nu dus licht bijgesteld. Coolblue verwacht dit jaar dat zijn omzet naar 1,5 miljard euro zal stijgen.

Verdere verbeteringen

Ook dit jaar hebben Belgische consumenten weer veel om naar uit te kijken. Coolbue rolt zijn fietsbezorgdienst CoolblueFietst - dat dit jaar in Nederland werd gelanceerd - in het derde kwartaal uit naar België. Ook rijden de CoolblueBezorgt-busjes binnenkort in Wallonië rond. Hier worden nog lokale depots voor geopend.

Coolblue.be

Deze week gaf de retailer aan al zijn 325 losse webshops onder één domein te plaatsen: Coolblue.nl/Cooblue.be. Het bedrijf wil klanten via die weg meer overzicht bieden en ervaart zelf minder complexiteit aan de backend. Ook komt de seo-optimalisatie van de nummer 2 van de Twinkle100 ten goede. 'Een nieuw fundament voor de website', aldus het bedrijf.