Twinkle | Digital Commerce

Otto start met Prime-uitdager

2018-06-15
1366768
  • 1:03

Otto laat zijn Duitse klanten vanaf nu bezorgkosten afkopen met het nieuwe 'UP'. Voor een jaartarief van 19 euro kunnen zij elke bestelling bij de e-tailer kosteloos laten afleveren.

Ook biedt het nieuwe abonnement een spaarprogramma, deelt de houder mee in speciale kortingsacties en geeft de digitale 'UP'-pas in de mobiele applicatie voordelen bij Otto's partners, bijvoorbeeld bij een aantal Duitse bioscoopketens. Nieuwe klanten van Otto krijgen de 'UP-grade' zelfs een jaar lang gratis.

Amazon Prime

Ter vergelijk: voor het jaarlijks afkopen van bezorgkosten bij Amazon betaalden consumenten bij de oosterburen jaarlijks 29 euro; voor het nieuwe tarief van 69 euro - of € 7,99 per maand - krijgen zij daar inmiddels allerlei extra diensten bij, zoals Prime Video, Prime Music en een speciaal leesabonnement.

Select

Vorig jaar introduceerde bol.com in Nederland ook een programma waarmee bezorgkosten afgekocht kunnen worden: Select. Voor een bedrag van € 9,99 per jaar bezorgt de aanvoerder van de Twinkle100 orders onder de twintig euro gratis thuis en rekent niets voor extra's als Vandaag Bezorgd en avond- en zondagsleveringen.