Coolblue zag zijn bedrijfsresultaat (Ebitda) vorig jaar toenemen van 19,3 miljoen naar 21,9 miljoen euro. De omzet steeg met 38 procent, tot 1.193,5 miljoen euro.
Dat blijkt uit de jaarcijfers die de runner-up van de Twinkle100 vanochtend presenteert. Onder de streep zag het bedrijf de nettowinst licht toenemen, van 8,9 miljoen naar 9,1 miljoen euro.
Nederland en België
Coolblue's Nederlandse omzet steeg van 615 miljoen in 2016 naar 884 miljoen euro vorig jaar, een groei van 43 procent. De omzet in België groeide minder hard: van 242 miljoen naar 309 miljoen euro ofwel met 28 procent.
In onderstaand overzicht uit het cijferrapport wordt het afgelopen jaar met het voorgaande vergeleken:
Nominaal gezien was Coolblue's totale inkomstentoename niet eerder zo groot. Procentueel is de omzetgroei van het Rotterdamse bedrijf echter getemperd, na 55 procent groei in 2016, 54 procent in 2015, 45 procent in 2014, 48 procent in 2013 en 48 procent in 2012.
Investeringen
Coolblue investeerde het afgelopen jaar fors. Het bedrijf lanceerde een Franstalige webshop waarmee het zijn Franstalige klanten in België aanspreekt. Ook investeerde Coolblue in uitbreiding van de service CoolblueBezorgt, onder andere naar onze zuiderburen. Eind vorig jaar lanceerde het bedrijf een nieuw winkelconcept: Coolblue XXL, waar consumenten veel verschillende producten kunnen uitproberen. De eerste vestiging, 1.700 vierkante meter groot, opende eind vorig jaar aan de Zuidas in Amsterdam. Tot slot investeerde het bedrijf in een 200 meter lange 'groene' inpakmachine.
Naar circa 1,5 miljard euro omzet dit jaar
Voor het lopende jaar zet Coolblue in op een omzet van 1,5 miljard euro, een stijging van zo'n 25 procent, aldus medeoprichter en voorman Pieter Zwart in onderstaande video:
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Coolblue: 9,1 miljoen euro nettowinst, omzetgroei geremd
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.