Twinkle | Digital Commerce

C&A tevreden met eerste resultaten EU-shop

2018-06-12
1000562
  • [nieuws]
  • 1:15

Het nieuwe e-commerce platform van C&A, de 'EU-shop' genaamd, werpt zijn vruchten af. 'We zijn erg tevreden over de lancering en de eerste resultaten', zegt een woordvoerder van C&A tegen Twinkle.

Voor een verdere update is het nog 'te vroeg'. De EU-shop ging in maart live in twintig landen, elf daarvan betroffen nieuwe markten. Het e-commerce platform kent consistente prijzen, een eenheidsmunt en een gestandaardiseerd aanbod, in lijn met de recente aanpassingen in de Europese regelgeving op het gebied van digitale eenheid.

Geen marktplaats

Voorlopig houdt C&A zijn online platform nog wel in eigen hand: een marktplaatsconstructie zit er niet in. 'Er zijn momenteel geen plannen om onze online shop open te stellen voor externe verkopers', aldus de woordvoerder.

Online aandeel verdrievoudigen

Vorig jaar stak C&A zijn Nederlandse webshop alvast in het nieuw, voorafgaand aan de komst van het EU-platform. De investeringen in zijn e-commerce platform moeten ertoe leiden dat de retailketen van de familie Brenninkmeijer het aandeel van zijn online kanaal in de totaalomzet tegen 2021 verdriedubbeld heeft. 'Wij investeren dan ook de komende jaren meer dan een miljard euro in de modernisering van winkels en aanbod', verklaarde C&A vorig jaar bij Twinkle. Het bedrijf verkoopt inmiddels ook via Amazon.

Hoe de machtsverhoudingen tegen die tijd liggen, is nog de vraag: begin dit jaar rezen geruchten dat Chinese partijen wellicht ook mede-aandeelhouders worden.