C&A geeft flink gas op zijn online actviteiten: de komst van het nieuwe e-commerce platform, dat 'EU shop' gaat heten, brengt de kledingketen op webwinkelvlak naar elf nieuwe Europese landen.
'Het maakt niet uit uit welk land de klant komt, het aanbod en de prijzen zijn volledig identiek', aldus C&A over de EU shop. De volledige site is Engelstalig, in tegenstelling tot C&A's huidige negen landenwebshops, waar klanten in hun eigen taal kunnen bestellen. De EU shop komt beschikbaar in twintig landen; nog deze maand gaat het live.
Met het gestandaardiseerde platform beantwoordt C&A eveneens aan herziene wetgeving omtrent geoblocking, die binnen de gehele Europese Unie nog dit jaar in werking treedt.
Nieuwe markten
Het platform ontsluit vier nieuwe markten voor de keten: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. Daar is C&A nog niet vertegenwoordigd in de fysieke winkelstraten. 'We weten dat veel mensen uit deze landen het jammer vinden dat ze onze mode niet online kunnen bestellen. De lancering van de EU shop is goed nieuws voor hen', verklaart directeur e-commerce Europa Andreas Hammer.
Online aandeel
C&A streeft een verdriedubbeling van zijn online aandeel na; dat moet tegen 2021 gerealiseerd zijn, verklaarde de keten afgelopen jaar aan Twinkle. Daartoe werd de website onder handen genomen en sloot C&A een partnerschap met Amazon, waar de keten voor Nederlandse en Duitse klanten een eigen etalage heeft.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
C&A verdubbelt e-commerce activiteiten met 'EU shop'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.