C&A breidt zijn online activiteiten de komende jaren flink uit: tegen 2021 wil de keten een 'volwaardige omnichannel retailer' zijn, verklaart C&A aan Twinkle. De webshop krijgt een centrale rol in een nieuw winkelconcept, dat de keten in heel Europa invoert.
C&A's webshop krijgt nog dit jaar een make-over, vertelt woordvoerster Mieke van Groningen tegen Twinkle. 'We willen het aandeel van de online shop in onze totale verkoop verdrievoudigen tegen 2021. Wij zien en vinden dat winkels en online samengaan en wij investeren dan ook de komende jaren meer dan een miljard euro in de modernisering van winkels en aanbod. Het geld wordt gestoken in zaken als 'winkelbeleving', het onlinekanaal en de collectie.'
Vierjarenplan
Naast de modernisering van de webshop, die C&A in 2012 opende, werkt de keten er hard aan om over vier jaar een 'volwaardige omnichannel retailer te zijn, die haar klanten toestaat om te shoppen wanneer, waar en hoe ze maar willen. Bovendien geloven we er sterk in dat onze fysieke winkels alsook onze online shop hand in hand gaan en centraal staan in deze visie voor 2021,' aldus Van Groningen.
Winkelconcept
In oktober maakte C&A bekend vier filialen in Nederland te sluiten. Vorige week verklaarde de retailer 230 banen te schrappen op zijn hoofdkantoren in België en Duitsland. De veranderingen zijn onderdeel van C&A's nieuwe koers. 'In 2016 openden we zeven winkels in België en Duitsland, gebaseerd op ons nieuwe winkelconcept; een concept dat we door heel Europa zullen uitrollen in de komende jaren.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
C&A: 'Aandeel online verdrievoudigd over vier jaar'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.