De Britse online super Ocado gaat samenwerken met het Amerikaanse retailbedrijf Kroger. Ocado gaat zijn technologie exclusief ter beschikking stellen aan Kroger. In ruil daarvoor neemt Kroger een minderheidsaandeel in Ocado.
Dat schrijven beide bedrijven in een statement. Kroger, één van de grootste retailers op boodschappengebied met een jaaromzet van 122 miljard dollar, krijgt dankzij de deal de beschikking over het geautomatiseerde model in online detailhandel van Ocado.
'Verbeterde klantervaring'
'Deze partnership met Ocado zorgt ervoor dat we de klantervaring in de boodschappenmarkt verbeteren', verklaart Rodney McMuller, ceo van Kroger. Kroger neemt, als onderdeel van de deal, een aandeel van 5 procent in Ocado, goed voor een bedrag van 183 miljoen pond.
Nieuwe dc's
In de eerste drie jaar van de samenwerking, zal Ocado Kroger van techniek voorzien voor de aanbouw van twintig nieuwe distributiecentra in Amerika. Het nieuws van de samenwerking heeft gevolgen voor de koers van Ocado. De aandelen van de Britse online super stegen met 50 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ocado stapt in Amerikaanse markt met Kroger
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.