Twinkle | Digital Commerce

Daisycon koopt Conversive

2018-03-28
1016572
  • 1:19

Affiliatenetwerk Daisyon wordt eigenaar van Conversive, een bureau dat zelfstandig en onder de eigen naam blijft opereren. De twee bedrijven werkten al samen.

De overname past binnen de strategie van Daisycon om ‘klanten een breder en completer productaanbod te bieden’, laat de overnemende partij vanmiddag weten.

Marketinginkoop en conversieoptimalisatie

Marko Dobroschelski, ceo van Daisycon, laat optekenen: ‘Wat nodig is om binnen dit werkveld succesvol te blijven, is de wil om te innoveren en voldoende expertise op te bouwen. Met de aanwinst van Conversive maken we nu ook diensten als marketinginkoop en conversieoptimalisatie vanuit één aanspreekpunt voor onze klanten beschikbaar.’

Rick de Vlieger

Conversive blijft als bureau bestaan, maar de affiliate marketingdiensten gaan over naar Daisycon. Ook het personeel verhuist, van Utrecht naar de thuisbasis van Daisycon in Almere. Rick de Vlieger, directeur new business development bij Daisycon, krijgt de dagelijkse leiding van Conversive in handen. De huidige managing director Joris Goossens richt zich op een nieuwe uitdaging.

Netwerk sterker

De Vlieger: ‘Veel Daisycon-klanten hebben regelmatig behoefte aan extra online marketingkennis. Deze kennis is binnen Conversive ruimschoots aanwezig. De komende tijd onderzoeken we waar de grootste behoefte ligt. Uiteindelijk wordt het Daisycon-netwerk hierdoor nog sterker.’

Daisycon

Daisycon, opgericht in 2000, groeide uit tot een grote speler in performance based marketing. Waar Nederlandse concurrenten als M4N en Cleafs in buitenlandse handen overgingen, bleef Daisycon de markt op eigen benen bedienen. Via de overname van Affiliprint (inserts bij webwinkelpakjes en tijdschriften) en een pact met Sovendus (marketing via de bedankpagina) werd ondertussen geïnvesteerd in cross-mediaal bereik. Ook sloeg Daisycon de vleugels uit naar België en Duitsland, waar het kantoor houdt, en naar Frankrijk en Spanje.