Coolblue heeft een nieuwe inpakmachine in gebruik genomen die per dag 20.000 pakketten kan verwerken. Doordat dozen op de juiste hoogte van de producten gevouwen worden, is in verpakkingen tot negentig procent minder opvulmateriaal nodig.
De machine is sinds vandaag aan het werk in Coolblues 'grote schuur' in Tilburg. Negentig procent van het assortiment kan ermee worden ingepakt, waarbij rekening gehouden wordt met de grootte van de artikelen. Dat weerhoudt de retailer er niet van grappen op de bekende blauwe dozen te plaatsen, er zijn er zelfs nieuwe bijgekomen.
Minder vrachtwagens
Pieter Zwart, Beginbaas van Coolblue: 'We willen het voor onze klanten niet alleen elke dag een beetje beter, maar ook een beetje groener doen. Dit door minder opvulmateriaal te gebruiken, maar ook door het aantal ritten van onze vervoerders te verminderen. Zo vertrekken er door de kleinere pakketjes tot 15 procent minder vrachtwagens vanuit het Coolblue-magazijn in Tilburg.'
Uitbreiding
In het Brabantse distributiecentrum wordt ondertussen flink bijgebouwd; er komen drie extra hallen bij in de uitbreiding van 22.000 naar 88.000 vierkante meter vloeroppervlak. De nummer 2 van de Twinkle100 investeert ook op fysiek vlak en opende onlangs zijn eerste XXL-winkelconcept aan de Amsterdamse Zuidas.
Oh wow zelfs dit is nu een nieuwsbericht. Als het maar over Coolblue gaat he jongens :D. Want Coolblue is supertof.
COOLBLUE HEEFT EEN NIEUWE FRISDRANKAUTOMAAT MET VERANTWOORDE DRANKJES ZO VET!
@ Appel: dergelijke wijzigingen in bedrijfsvoering, vooral bij grote e-commerce spelers, zijn inderdaad nieuwsfeiten. We houden dat type berichten dan ook zeker niet alleen aan Coolblue voor. Zie bijvoorbeeld: - https://twinklemagazine.nl/2016/11/inpakmachine-verpakt-en-bedrukt-voor-active-ants/index.xml of - https://twinklemagazine.nl/2017/08/postnl-autostore/index.xml
Ik moet "Appel" hier wel gelijk in geven. Als het pietjepuk was geweest dan was het geen nieuwsbericht. CoolBlue wellicht een sponsor/adverteerder van Twinkle?
@ Tunis: nogmaals, het gebruik van dergelijke inpakmachines in combinatie met de grootte van een speler op de markt is vermeldenswaardig. Het spreekt voor zich dat nieuwsberichten niet zijn geschreven op initiatief van een betalende partij.
Een figuur dat zich schuil doet houden onder namen als Appel en zeker ook Tunis, kan men nimmer serieus nemen. Zoals vaker zie je lieden als deze reacties plaatsen die getuigen van gebrek aan zakelijk inzicht. Zelfs als de redactie hen van repliek dient en hen de kennelijk broodnodige nadere uitleg verschaft, ziet men nog nimmer het licht. Sigarenboertjes blijft bij uw leest en laat de zakenwereld aub over aan anderen.
Dag Laurentius,
"Zakenwereld aub over aan anderen", zoals jou bedoel je haha:). Succes met je webwinkel "keurmerk". Ik weet precies wie je bent!!
Groetjes,
TUNIS
Ik vind het in ieder geval prachtig nieuws. Ik hou wel van dit soort machines die heel veel kunnen. En dat het bij een grote speler in de markt is lijkt me logisch. Een kleine webwinkel heeft geen plek voor 200 meter in de opslagruimte. ;-)