Google biedt retailers en merken nieuwe mogelijkheden om retailmedia-campagnes te optimaliseren met kunstmatige intelligentie (AI), via platforms als Search, YouTube en Display.
Nieuwe functies in Commerce Media
De Commerce Media-suite van Google is breder beschikbaar gemaakt en integreert nu AI-gedreven tools voor samenwerking, campagne-optimalisatie en meetbare resultaten. Zo kunnen retailmedia-netwerken zoals Roundel via Search Ads 360 nu online verkopen, app-transacties én winkelverkopen meten binnen Performance Max-campagnes.
Daarnaast breidt Google Ads de ondersteuning uit naar Search-, Shopping- en Demand Gen-campagnes. Ook kunnen marktplaatsen zoals Shopee, Rakuten en Flipkart via nieuwe selfservice-opties hun productcatalogi direct delen met merken.
Een opvallende toevoeging is de integratie van retailmedia op YouTube via Display & Video 360, waarmee merken off-site campagnes kunnen opschalen. Verder test Google productniveau-attributie, zodat adverteerders beter inzicht krijgen in de impact van mediabestedingen per productcategorie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google breidt Commerce Media uit met AI-tools voor retailers en merken