Twinkle | Digital Commerce

Fashionchick-oprichters terug in online mode

2017-11-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

De oprichters van Fashionchick.nl maken een rentree in het digitale modesegment met de aankoop van online platform jurkjes.nl. Bij de aankoop zijn ook het Vlaamse kleedjes.be, het Duitse diekleider.de, het Franse robefemme.fr en het Engelse mydress.co.uk overgenomen.

Het assortiment van jurkjes.nl bestaat momenteel uit 50.000 artikelen en heeft ruim vijftig partners aan zich verbonden, waaronder Zalando, De Bijenkorf en Topvintage. De Fashionchick-oprichters kopen het platform van Fashcom, dat er negen jaar geleden mee startte. Het is de eerste stap die Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong met hun bedrijf Comparison Services zetten sinds Sanoma in 2013 Fashionchick.nl kocht en inlijfde.

Populaire productgroep

'Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien', aldus Wallet in een persbericht. 'Met een gerichte focus op jurken kiezen we één van de meest populaire productgroepen binnen fashion en kunnen we daar het verschil maken.' Comparison Services plant nieuwe features voor het platform en heeft zich ten doel gesteld een wereldspeler in de online jurkenverkoop te worden.

Fashcom

Voormalig eigenaar Fashcom richt zich voortaan meer op de uitbouw van de vijf webshops die het beheert; daarvan is boxers.nl de grootste. 'Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops', zegt mede-oprichter Stijn Kruijssen.