Twinkle | Digital Commerce

Everlane toch maar winkelstraat in

2017-11-28
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Nooit zou Everlane een fysieke winkel openen, bezwoer oprichter Michael Preysman meermaals. Nu blijkt dat het excentrieke Amerikaanse modebedrijf de koers toch heeft gewijzigd; Everlane opent twee stenen locaties.

Klanten die online bestellen, hebben vaak de behoefte artikelen in een fysieke winkel 'in het echt' te bekijken en aankopen terug te brengen of te ruilen. 'We realiseerden ons dat we winkels nodig hadden om op nationale en wereldwijde schaal te kunnen groeien', zegt Preysman tegen The Washington Post. Diverse Amerikaanse retailers gingen hem de afgelopen jaren voor.

Transparant beleid

Everlane startte in 2011 met de verkoop van één type t-shirt in drie kleuren en onderscheidde zich door een ongebruikelijke transparantie over de samenstelling van zijn prijzen en de herkomst van artikelen.

Vanuit het 'kijkje achter de schermen'-idee stelde het bedrijf webshoppers twee jaar geleden voor zelf een prijs te kiezen voor bepaalde artikelen; daarbij legde Everlane per prijs uit welke effecten die op de webshop had. Daarnaast was het bedrijf één van de eerste retailers die zijn klanten orderinformatie verstrekte via Facebook Messenger; ook op dat vlak bedacht de retailer zich dit jaar.