Onder de noemer ‘Choose your price’ biedt Everlane webshoppers vandaag voor het laatst de mogelijkheid zelf een prijs te bepalen voor bepaalde producten. Kopers krijgen te zien welke gevolgen hun keuze heeft voor de Amerikaanse webwinkel.
De uitverkoopactie tussen kerst en oud & nieuw, die publicitair goed uitpakt, moet bijdragen aan de ‘radicale prijstransparantie’ die Everlane voorstaat. De laagste prijs dekt alleen de productiekosten af, de middelste prijs de productie- en de personeelskosten. Bij betaling van de hoogste prijs blijft er een bedrag over waarmee Everlane de nodige investeringen voor de toekomst kan doen.
De prijsopties worden getoond op een manier waarop webshoppers gewend zijn een maat te kiezen:
Kostenstructuur
Uit een test bleek dat negen op de tien webshoppers opteren voor de laagste prijs, 10 procent kiest voor of de middelste of de hoogste prijs. Volgens ceo Michael Presyman is de actie ook geslaagd als alle uitverkoopartikelen voor de laagste prijs weggaan, omdat Everlane in ieder geval duidelijk heeft kunnen maken hoe zijn kostenstructuur eruit ziet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Everlane laat webshopper prijs kiezen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.