De online supermarktomzet passeert nog dit jaar de miljardgrens. Dat verwacht marktonderzoeker GfK, die voorspelt dat dit jaar 2,9 procent van de boodschappen online wordt besteld.
Volgens GfK is de supermarktomzet in september met 4,4 procent gestegen naar 2,71 miljard euro. In de eerste negen maanden van dit jaar bedroeg de groei 2,7 procent. De gemiddelde orderwaarde steeg van 22,36 euro naar 23,62 euro.
Zondagbezorging tijdens feestdagen
De naderende feestdagen brengen de gemiddelde weekomzet volgens GfK naar 779 miljoen euro. Albert Heijn, Jumbo en Picnic hebben bekendgemaakt de zondag vóór kerstmis thuis te bezorgen.
Daling in plaats van stijging
Onlangs publiceerde Deloitte onderzoekscijfers die een groei van online boodschappen juist tegenspreken: vorig jaar zou 12 procent van de consumenten websupermarkten bezoeken, terwijl dat dit jaar nog maar 8,9 procent zou zijn. Het marktaandeel van online boodschappen zou volgens dat onderzoek van 4,8 procent naar 4,1 procent dalen. Er heerst verdeeldheid onder onderzoekers: publicaties van GfK beweren het tegendeel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
GfK: 'Online boodschappenomzet dit jaar over miljardgrens'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.