Twinkle | Digital Commerce

Walmart wil merken eigen online etalage geven

2017-10-24
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Walmart heeft plannen om zijn website open te stellen voor andere merken, die elk een eigen etalage krijgen binnen het platform krijgen. Onder de eerste bedrijven is Lord & Taylor, een dochteronderneming van het Canadese Hudson’s Bay.

De gesprekken met Lord & Taylor geven aan dat Walmart zichzelf meer wil positioneren als een online winkelcentrum, net als grote concurrent Amazon. Dat melden ingewijden aan The Wall Street Journal.

Meerdere merken

Andere bedrijven met een eigen etalage worden ondernemingen uit Walmart’s eigen stal, namelijk mannenkledingshop Bonobos en Jet.com. Ook de afgelopen jaren door Walmart gekochte kleinere bedrijven Moosejaw en ShoeBuy zouden een aparte etalage op het platform kunnen krijgen. Alle orders bij partners zouden ook kunnen worden afgehaald in Walmart-winkels.

Aanval op Amazon

Walmart probeert al enige tijd zijn online positie te verbeteren ten opzichte van Amazon. Daartoe kocht hij onder andere Jet.com, in 2015 'one of the biggest bets in the history of online retail’ genoemd door Bloomberg. Eén van de laatste pogingen is een samenwerking met Google in voice shopping.