Twinkle | Digital Commerce

Walmart neemt Amerikaanse outdoor-retailketen over

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:55

Walmart heeft Moosejaw gekocht, een Amerikaans outdoorbedrijf dat voor 85 procent online verkoopt. Het bedrijf is de laatste aanwinst in een serie overnames waarmee Walmart zijn positie in de e-commerce wil verstevigen.

Walmart heeft 51 miljoen dollar betaald voor Moosejaw, dat handelt in kleding, attributen en accessoires voor buitenactiviteiten. Moosejaws zakelijke netwerk en de expertise in social media marketing waren volgens TechCrunch redenen voor Walmart om het bedrijf in zijn organisatie te integreren.

Zelfstandig merk
'Moosejaw zal zijn site en winkels voortzetten zoals eerder en zal als zelfstandig merk functioneren, dat onze andere e-commerce sites aanvult,' zegt Walmart in een eigen verklaring. De outdoor-keten heeft tien fysieke winkels, een 'large web presence' en vierhonderd merken op zijn naam.

Overnames
Sinds 's werelds grootste retailer in oktober Jet.com overnam, is zijn e-commerce strategie in een stroomversnelling beland. Vorige maand nam Walmart online schoenenverkoper ShoeBuy over; ook sleutelt de retailer aan de voorwaarden van zijn online bezorgabonnement in de concurrentiestrijd tegen Amazon.