De online omzet van Hema is in het tweede kwartaal van dit jaar met 40 procent gestegen. Dat blijkt uit zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers van de retailer, die door moederbedrijf Lion Capital in de verkoop is gezet.
In totaal boekte Hema 287 miljoen euro omzet. De Duitse vestigingen noteerden daarbij de meeste groei, met 22,2 procent; de Franse tak volgde met 17,4 procent. Ter vergelijk: Nederland zag een omzettoename van 0,7 procent, maar het thuisland is nog altijd goed voor 76,3 procent van de totale verdiensten.
Minder dan Q1
De 40 procent online verkooptoename die Hema in de maanden april - juni registreerde, is echter minder dan de 44 procent uit de eerste drie maanden van dit jaar. 'We zijn tevreden over onze e-commerce activiteiten. Klanten weten ons online goed te vinden en de omzet blijft zich positief ontwikkelen', verklaarde ceo Tjeerd Jegen, die bij de presentatie van de kwartaalcijfers officieel bekendmaakte 'strategische opties voor de toekomst van Hema te gaan onderzoeken'.
Internationaal online
Het afgelopen kwartaal is het tweede waarin Hema de invloed ziet van het in januari geïntroduceerde loyaliteitsprogramma 'Meer Hema'. Tegelijk met internationale uitbreiding staat het e-commercekanaal centraal in de road map van de Nederlandse warenhuisketen.
Lees ook: 'Hema maakt er meer van' (Twinkle 6-2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet Hema groeit 40 procent in tweede kwartaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.