Hema zoekt uitbreiding in allerlei internationale hoeken: de stroopwafels van de warenhuisketen hebben inmiddels Duitsland, Frankrijk en Spanje bereikt. Vooral in de Spaanse en Franse markt zit veel groei, aldus directeur internationaal Richard Flint.
Frankrijk is voor de warenhuisketen een 'template voor de total international businessi', vertelde Flint gisteren tijdens het Retail and Brands Festival. De Franse vestigingen groeien heel snel: tijdens de opening in Lyon stonden klanten vanaf 06.30 in de rij, meldt de directeur. Hema ziet data verworven via sociale media daarbij als richtlijn: 'we are where our customers want us to be'. Deze week verwelkomde de Franse Hema-account op Instagram zijn 200.000e volger.
Online als graadmeter
Hema zet in op internationalisering in zijn beleid, waarbij het de online prestaties in het buitenland als uitgangspunt neemt voor uitbreiding. 'Als we als omnichannel bedrijf in de grootste markten in Europa kunnen winnen, dan kunnen we daarna ook wereldwijd gaan uitbreiden', klonk het ambitieus tijdens What's Going on in Retailing? Online is daarbij graadmeter. In het verleden verkocht Hema ook op Amazon om het buitenland via diens online marktplaatsen te verkennen.
Loyalty internationaal
Komend jaar zien Hema's internationale klanten - nu in België, Duitsland, Spanje en Groot-Brittanië - ook het nieuwe loyaliteitsprogramma 'Meer Hema' verschijnen. Vanaf 2018 introduceert de warenhuisketen het spaarprogramma en de pas in zijn buitenlandse vestigingen en vergaart daarmee ook veel meer data uit diverse markten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hema: 'Frankrijk is template voor internationale uitrol'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.