Twinkle | Digital Commerce

App helpt productlocatie in Target-winkel vinden

2017-09-22
1100619
  • [nieuws]
  • 0:58

Target heeft zijn mobiele app een upgrade gegeven met de integratie van een ‘gps-systeem voor de winkelwagen’ van de klant. Consumenten browsen in de app naar aanbiedingen en vinden direct waar in een fysieke vestiging het item ligt.

Target wil op die manier verder inspelen op het omnichannel winkelen van zijn klanten. Alle standaard geprijsde artikelen en ‘Cartwheel’-aanbiedingen zijn al enige tijd in de app te vinden, nu hangt daar een locatie in een filiaal aan. De klant ziet waar hij is in de winkel door een koppeling met Beacons en Bluetooth.

Klaar voor de feestdagen

Ongeveer de helft van de Target-winkels in de Verenigde Staten moet aangesloten zijn tijdens het holiday shopping season. Dan beslissen klanten in de mobiele app of zij het product online aanschaffen of snel opzoeken in één van de vestigingen.

Grotere rol voor winkels

Dat Target opnieuw de service in zijn fysieke winkels uitbreidt, is geen verrassing. Vorig jaar kregen de filialen tijdens het feestseizoen al een grotere rol in het retailspel met afhaalbalies in tachtig vestigingen en verzending van online orders vanuit de winkel in ruim de helft van de locaties.