Twinkle | Digital Commerce

Booking.com geeft persoonlijke excursietips na boeken hotel

2017-05-27
180101
  • 0:54

Booking.com biedt samen met GetYourGuide een gepersonaliseerd aanbod van reisactiviteiten aan klanten die een accommodatieboeking hebben gedaan. Daarmee geeft Booking.com permanent invulling aan ‘een rijkere post-book experience’.

De samenwerking werd de afgelopen zes maanden al getest met een aantal Booking.com-klanten. Nu is de GetYourGuide-pagina in Booking.com-huisstijl klaar voor verdere uitrol, schrijft Tnooz.

Locatie
Klanten krijgen na het vastleggen van een accommodatie een e-mail toegestuurd waarin Booking.com tips geeft over boekbare activiteiten in de buurt. Het gepersonaliseerde aanbod wordt samengesteld op basis van de locatie van het hotel en de dichtbijzijnde steden. De e-mail leidt de klant naar een aparte pagina binnen GetYourGuide, waar hij de activiteit kan boeken.

Beleving na de boeking
Booking.com geeft aan dat het voortaan inzet op een betere klantbeleving na het vastleggen van een accommodatie. Concurrent Airbnb doet dit sinds vorige maand ook; het bedrijf biedt hele pakketten met daarin vervoer, verblijf en een aantal excursies met locals. Daarmee verandert de peer-to-peer onderneming langzaamaan in een reisbureau.