Twinkle | Digital Commerce

Walmart plukt vruchten van investering e-commerce

2017-08-18
27311536
  • [nieuws]
  • 1:10

Walmart weert zich kranig tegen de onstuitbare opmars van Amazon: het afgelopen kwartaal steeg de e-commerce omzet met 60 procent, tegenover 63 procent uit het eerste kwartaal. Voor de twaalfde keer op rij groeit de totaalomzet van 's werelds grootste retailer.

Volgens Walmart is het gros van de online verkopen te danken aan eigen e-commerce activiteiten; daarnaast wint de retailer ook extra online omzet door diverse overnames, zoals die van de populaire online kledingwinkel ModCloth, ShoeBuy en MooseJaw. Inmiddels biedt de webshop 67.000 producten; dat is dertig procent meer dan in het eerste kwartaal van 2017. Walmart zette de afgelopen drie maanden in totaal 123,4 miljard dollar om.

Online boodschappen in de lift

'We hebben sterke resultaten gezien van de uitrol van online boodschappen, die nu in meer dan 900 locaties in de Verenigde Staten beschikbaar is', verklaarde ceo Doug McMillon donderdag tegenover analisten. Die service wordt uitgebreid naar veel markten wereldwijd, kondigde de topman aan.

Investeren in e-commerce

Na Amazon is Walmart de grootste e-commerce speler ter wereld. Het bedrijf voert de ene na de andere aanpassing door om online klanten te trekken; zo schrapte Walmart begin dit jaar verzendkosten voor zijn twee-dagen-bezorgservice en biedt het korting aan klanten die online orders in de winkel afhalen.